Een eeuw zeevisserij in België : Belgische Vissersvloot

Schip: (bouwjaar 1981)


Z.184 Linquenda (bouwjaar 1981) - ex Z.84 De Klauwaert

Samenvatting levensloop

De Z.184 Linquenda is in 1981 gebouwd als de Z.84 De Klauwaert voor rederij De Klauwaert PVBA. Op 22.12.1999 wordt het schip geschrapt uit de Officiële Lijst der Belgische Vissersvaartuigen. Rederij Rathe & Kiekens BVBA koopt het in 2002 over en doopt het om tot Z.184 Linquenda. (Onbekend wat er met het schip gebeurt tussen 1999 en 2002). Nog hetzelfde jaar is het gezonken op 05.12.2002 in het Kanaal (t.h.v. Dieppe). De bemanning kon gered worden.
Z.84 De Klauwaert (bouwjaar 1981), author: Onbekend [bent u de auteur? laat het ons weten]
  
Z.184 Linquenda (dive)
  
Z 184, author: René TAMARELLE
  


Karakteristieken schip

Bouwwerf: De Graeve L.
Bouwjaar: 1981
Schip-id: 2036
Dit schip is niet langer in de vaart. In 2002 werd dit schip voor de laatste maal opgenomen in de officiële bron (Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2003).



1981
Inschrijvingspl.Zeebrugge
ImmatriculatienrZ.84
NaamDe Klauwaert
RoepnaamOPDF
Bruto tonnemaat182.21
Netto tonnemaat61.51
Lengte31.25
Breedte7.57
MotormerkAnglo Belgian Corporation
Motor kW 
MotornummerA.11476
Motor pk900
Motorjaar1980
Schiptype 
Dekking 
AandrijvingMotor
TechnologieRadiotelefoon(2), Ontvangpost(3), Ultrasonore dieptemeter(2), Radar(2), Decca Navigator (DN)(1), Decca Track Plotter(1), Very high frequency(3)
MateriaalStaal
VisuitrustingBoomkor
RederRed. De Klauwaert PVBA
Eigenaar 
BronnenOfficiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1982
Bijschriften
uit bronnen
 
198619881992199319962002
      
     Z.184
     Linquenda
     OPHB
 182.11202   
  60   
      
      
      
 795  736 
      
 1080    
 1989  1996 
      
      
      
      
      
      
Red. De Klauwaert BVBA   BVBA Rederij De KlauwaertRathe & Kiekens BVBA
      
Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1987Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1989Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1993Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1994Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1997Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2003
   Tonnenmaat vastgesteld overeenkomstig de Conventie van 1969.  

Deze tabel met karakteristieken van een schip (en de wijzigingen hierin) start steeds met het jaar waarin het schip voor het eerst door de bron beschreven werd, en eindigt met het jaar waarin het schip uit de vaart gehaald werd, gezonken of afgebroken is. Enkel die jaren waarin volgens de geraadpleegde bronnen wijzigingen opgetreden zijn, worden weergegeven in de resultatentabel. Voor die jaren worden enkel de gewijzigde kenmerken vermeld. Lichtblauw gekleurde balkjes wijzen op een 'niet gewijzigd' kenmerk. Witte cellen en balkjes duiden op hiaten in de bronnen. Extra informatie over deze ontbrekende karakteristieken of andere gegevens over het schip zijn steeds welkom: reageer hier.

Bijkomende informatie

Opmerkingen (3)

Toegevoegd op 2011-01-03 23:27:00 door Nancy Fockedey
gezonken ter hoogte van Dieppe in het Kanaal. Reden nog onbekend. Bemanning is gered.
Toegevoegd op 2011-02-20 10:21:39 door Robert Beyen
1/ Op 10-02-2002 terug in de vaart voor Nederlandse reder Kees Korf 2/Is het vaartuig niet gekapseisd op 15-02-2002 met volle netten in de Rapsen? vriendelijke grtjs Robert
Toegevoegd op 2021-01-11 17:40:30 door Nancy Fockedey
Het schip nam in 2002 de vergunning over van de De O.306 van Rathé-Kiekens, dat zonder licentie verkocht werd naar Kaapstad. Daarna is het schip omgenummerd tot Z.184 Linquenda. later is het gezonken in Het Kanaal. - Gebaseedr op persoonlijke mededeling door Albert Holthuis (dd 2021.01.09)

Meer informatie beschikbaar? Geef uw opmerkingen!

Uw naam en opmerking zullen worden weergegeven op de website om andere gebruikers te informeren. Eens uw opmerking verwerkt is, zal deze verwijderd worden van de website.
Gelieve ook uw e-mailadres op te geven zodat we met u contact kunnen opnemen voor eventuele bijkomende vragen. Uw e-mailadres wordt niet weergegeven op de website.




Terug naar resultaten