IMIS | Flanders Marine Institute
 

Flanders Marine Institute

Platform for marine research

IMIS

Publications | Institutes | Persons | Datasets | Projects | Maps
[ report an error in this record ]basket (0): add | show Printer-friendly version

De Liefkenshoektunnel (1) : economische, financiële en organisatorische aspecten
(1990). De Liefkenshoektunnel (1) : economische, financiële en organisatorische aspecten. Otar 75(9): 321-323, 325
In: Otar: tijdschrift voor wegen- en waterbouw. Leidsche drukkerij ;Alphen aan den Rijn: Leiden. ISSN 0376-6799, more

Available in

Keywords
    Marine; Brackish water

Abstract
    De bestaande tunnels onder de Schelde bij Antwerpen, de Waaslandtunnel en de Kennedytunnel hebben hun capaciteitsgrenzen overschreden en zijn niet toegankelijk voor het vervoer van gevaarlijke stoffen. De infrastrukturele oplossing voor de verkeerssituatie is de bouw van een tunnel bij fort " Liefkenshoek " die op budgettaire gronden als geconcessioneerde tunnel moet worden gerealiseerd. Gaat in op de haalbaarheid van de concessiebating en de keuze, met behulp van evaluatietechnieken, van de concessiehouder. Volgens het concessiekontrakt wordt in 1987 met de bouw begonnen, wordt de tunnel in 1990 opgeleverd en zal dan tot 2009 tolplichtig zijn. Behandelt voorts de financiering van de bouw en de organisatorische aspecten.

All data in IMIS is subject to the VLIZ privacy policy Top