Schip: Z.296 Mooie Meid (bouwjaar 2000)
 

Vlaams Instituut voor de Zee

Platform voor marien onderzoek

Een eeuw zeevisserij in België : Belgische Vissersvloot

Schip: Z.296 Mooie Meid (bouwjaar 2000)


Karakteristieken schip

Bouwwerf: A. & L. Hoekman BV
Bouwjaar: 2000
Schip-id: 2074
Dit schip is nog in de vaart (anno 25.05.2018).
Dit schip maakt nog deel uit van de Belgische vissersvloot (anno 25.05.2018).


2000
Inschrijvingspl.Zeebrugge
ImmatriculatienrZ.296
NaamMooie Meid
RoepnaamOPLJ
Bruto tonnemaat390
Netto tonnemaat117
Lengte37.8
Breedte8.57
MotormerkDeutz MWM
Motor kW957
Motornummer 
Motor pk 
Motorjaar2000
Schiptype 
Dekking 
AandrijvingMotor
Technologie 
MateriaalStaal
VisuitrustingBoomkor
RederBVBA De Zwerver
Eigenaar 
BronnenOfficiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2001
Bijschriften
uit bronnen
 
20142015
  
  
  
 OPLI
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
Rederij Zeejager BVBA 
  
Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2015Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2016
 Zeebrief ZVIS 710 (05/05/2014 - 04/05/2019)

Deze tabel met karakteristieken van een schip (en de wijzigingen hierin) start steeds met het jaar waarin het schip voor het eerst door de bron beschreven werd, en eindigt met het jaar waarin het schip uit de vaart gehaald werd, gezonken of afgebroken is. Enkel die jaren waarin volgens de geraadpleegde bronnen wijzigingen opgetreden zijn, worden weergegeven in de resultatentabel. Voor die jaren worden enkel de gewijzigde kenmerken vermeld. Lichtblauw gekleurde balkjes wijzen op een 'niet gewijzigd' kenmerk. Witte cellen en balkjes duiden op hiaten in de bronnen. Extra informatie over deze ontbrekende karakteristieken of andere gegevens over het schip zijn steeds welkom: reageer hier.

Bijkomende informatie

Opmerkingen (1)

Toegevoegd op 2011-08-16 10:42:18 door Ann-Katrien Lescrauwaet
Eurokotter gekapseisd voor Duinkerke op 1/03/2011 tijdens vissen, tussen 21u30 en 23u, op ongeveer 15 mijl van Duinkerke. De Nederlandse bemanning van drie koppen kwam hierbij om het leven. Onderzoek wijst uit dat het schip gezonken is door problemen aan het roer (blokkage) waardoor het rondjes begon te draaien en de tuigen verstrikt geraakten. Het schip vertoonde geen sporen van een aanvaring (bron: Het visserijblad jaargang 78 nr. 6 van 3 juni 2011)

Meer informatie beschikbaar? Geef uw opmerkingen!

Uw naam en opmerking zullen worden weergegeven op de website om andere gebruikers te informeren. Eens uw opmerking verwerkt is, zal deze verwijderd worden van de website.
Gelieve ook uw e-mailadres op te geven zodat we met u contact kunnen opnemen voor eventuele bijkomende vragen. Uw e-mailadres wordt niet weergegeven op de website.




Terug naar resultaten