Een eeuw zeevisserij in België : Belgische Vissersvloot

[Terug naar resultaten]

Schip: B.462 Vidar (bouwjaar 2000)


B.462 Vidar (bouwjaar 2000)

Samenvatting levensloop

Boomkorvaartuig gebouwd in 2000 bij Scheepswerven De Graeve NV. Oorspronkelijk voorzien van een motor van 957kW, maar in 2005 geüpgraded naar 1176kW. Vaart voor rederij NV Shannon (anno 2009).
B.462 Vidar (bouwjaar 2000) aan kade, author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000), author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000), author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000) uitvarend, author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000), author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000) tijdens storm, author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000) tijdens storm, author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000) tijdens storm, author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000), author: Onbekend    B.462 Vidar (bouwjaar 2000) tijdens storm, author: Onbekend   


Karakteristieken schip

Bouwwerf: NV Scheepswerven De Graeve
Bouwjaar: 2000
Schip-id: 2071
Dit schip is nog in de vaart (anno 01.01.2009).
Dit schip maakt nog deel uit van de Belgische vissersvloot (anno 01.01.2009).


2000
Inschrijvingspl.Blankenberge
ImmatriculatienrB.462
NaamVidar
RoepnaamOPSJ
Bruto tonnemaat385
Netto tonnemaat115
Lengte37.81
Breedte8.56
MotormerkMAK
Motor kW957
Motornummer 
Motor pk 
Motorjaar2000
Schiptype 
Dekking 
AandrijvingMotor
Technologie 
MateriaalStaal
VisuitrustingBoomkor
RederNV Shannon
Eigenaar 
BronnenOfficiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2001
Bijschriften
uit bronnen
 
200520112013
   
   
  William Of Ladram
   
   
   
   
   
   
1176 960
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  BVBA Rederij Ladram
   
Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2006Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2012Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2014
 Zeebrief nr. ZVIS 653 (vorige zeebrief vervallen)Zeebrief nr. ZVIS 700, uitgereikt op 08/11/13 (wijziging naam, kW en eigenaar) - scheepshypotheekbewaring : 07/11/13

Deze tabel met karakteristieken van een schip (en de wijzigingen hierin) start steeds met het jaar waarin het schip voor het eerst door de bron beschreven werd, en eindigt met het jaar waarin het schip uit de vaart gehaald werd, gezonken of afgebroken is. Enkel die jaren waarin volgens de geraadpleegde bronnen wijzigingen opgetreden zijn, worden weergegeven in de resultatentabel. Voor die jaren worden enkel de gewijzigde kenmerken vermeld. Lichtblauw gekleurde balkjes wijzen op een 'niet gewijzigd' kenmerk. Witte cellen en balkjes duiden op hiaten in de bronnen. Extra informatie over deze ontbrekende karakteristieken of andere gegevens over het schip zijn steeds welkom: reageer hier.

Bijkomende informatie

Opmerkingen (1)

Toegevoegd op 2011-09-12 22:42:48 door Daniel Moeyaert -
De Belgische kotter B 462 ‘Vidar’ heeft zaterdag 10.09.2011 een aanvaring gehad met het Maltese vrachtschip ‘Golden Trader’. Het ongeluk gebeurde voor de Deense kust. De kop van de kotter is zwaar beschadigd. Deense media berichten dat het Maltese vrachtschip een gat heeft boven de waterlijn en dat er een olielek is waargenomen. Het Deense schip 'Gunnar Thorson' is naar de plaats van het ongeluk gestuurd om eventueel gelekte olie op te ruimen. De kotter met een bemanning van zes was op weg naar Thyborøn om vis te lossen toen het ongeluk plaatsvond. Gelukkig hebben er zich geen persoonlijke ongelukken voorgedaan. Het is onbekend hoe de aanvaring heeft kunnen gebeuren, er zal een onderzoek worden ingesteld. (Bron: Visserijnieuws 12 september - http://visserijnieuws.punt.nl/?id=529024&r=1&tbl_archief)

Meer informatie beschikbaar? Geef uw opmerkingen!




[Terug naar resultaten]