Een eeuw zeevisserij in België : Belgische Vissersvloot
Schip: (bouwjaar 1970)
Karakteristieken schip
Bouwwerf: Akerboom Jacht-en Scheepswerf N.V.
Bouwjaar: 1970
Schip-id: 1826
Dit schip is niet langer in de vaart. In 2009 werd dit schip voor de laatste maal opgenomen in de officiële bron (
Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2010).
| 1976 |
|---|
| Inschrijvingspl. | Zeebrugge |
| Immatriculatienr | Z.126 |
| Naam | Marretje |
| Roepnaam | OPEV |
| Bruto tonnemaat | 132.53 |
| Netto tonnemaat | 48.08 |
| Lengte | 26.24 |
| Breedte | 6.56 |
| Motormerk | Bolnes |
| Motor kW | |
| Motornummer | 3056 |
| Motor pk | 600 |
| Motorjaar | 1969 |
| Schiptype | |
| Dekking | |
| Aandrijving | Motor |
| Technologie | Radiotelefoon(1), Ontvangpost(1), Ultrasonore dieptemeter(1), Radar(1), Decca Navigator (DN)(1), Decca Track Plotter(1), Automatische piloot(1) |
| Materiaal | Staal |
| Visuitrusting | Boomkor |
| Reder | Dobbelaere Daniël-Rys |
| Eigenaar | |
| Bronnen | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1977 |
Bijschriften uit bronnen | |
| | 1978 | 1983 | 1988 | 1989 | 1991 | 1992 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 2004 | 2009 |
|---|
| | | Nieuwpoort | | | | | | | | Zeebrugge | | | | | N.126 | | | | | | | | Z.126 | | | | Orion | Skylight | | | | | | | | Sophie | | | | | | | | | | | | | | | | | | 132.59 | 132.53 | | 142 | | | | | | | | | | 42 | | | | | | | | | | | | 30.24 | | | | | | | | | | 30 | | | | | | | | | | | | | 7 | | | Anglo Belgian Corporation | | | | | | | Caterpillar | | | | | | | 441 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 1981 | | | | | | 1997 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Radiotelefoon(1), Ontvangpost(1), Ultrasonore dieptemeter(1), Radar(1), Decca Navigator (DN)(1), Decca Track Plotter(1), Very high frequency(1), Automatische piloot(1) | | Radiotelefoon(1), Ontvangpost(1), Ultrasonore dieptemeter(1), Decca Navigator (DN)(1), Decca Track Plotter(1), Very high frequency(1), Automatische piloot(1) | Radiotelefoon(1) | | | Radiotelefoon(2) | Radiotelefoon(1) | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | Deschrijver Eric Vandepitte | BVBA Skylight | | NV Oostkant | | | | Rederij Westenwind | NV Rederij Westenwind | BVBA Vita Nova | | | | | | | | | | | | | | | | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1979 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1984 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1989 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1990 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1992 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1993 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1996 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1997 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1998 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 1999 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2005 | Officiële lijst der Belgische vissersvaartuigen 2010 | | | | | | | | | | | | | |
|
Deze tabel met karakteristieken van een schip (en de wijzigingen hierin) start steeds met het jaar waarin het schip voor het
eerst door de bron beschreven werd, en eindigt met het jaar waarin het schip uit de vaart gehaald werd, gezonken of afgebroken is.
Enkel die jaren waarin volgens de geraadpleegde bronnen wijzigingen opgetreden zijn, worden weergegeven in de resultatentabel.
Voor die jaren worden enkel de gewijzigde kenmerken vermeld. Lichtblauw gekleurde balkjes wijzen op een 'niet gewijzigd'
kenmerk. Witte cellen en balkjes duiden op hiaten in de bronnen. Extra informatie over deze ontbrekende karakteristieken of andere
gegevens over het schip zijn steeds welkom: reageer hier.
Bijkomende informatie
Opmerkingen (1)
| Toegevoegd op 2012-09-10 13:07:21 door Blomme J. |
| Ik heb dit schip helpen in de vaart brengen in 1976. Het schip was oorspronkelijk van Nederland afkomstig (ex: URK.26 Marretje). Het schip had een Bolnes moter rond 1982-83. Deze werd deze vervangen door een ABC moter te Langerbrugge (Gent). Het schip was toen eigendom van reder Daniel Dobbelaere die het nadien verkocht aan reder willy Deschrijver. Nadien is het overgegaan naar Nieuwpoort en vervolgens Oostende. Blomme J. |
Meer informatie beschikbaar? Geef uw opmerkingen!
Uw naam en opmerking zullen worden weergegeven op de website om andere gebruikers te informeren.
Gelieve ook uw e-mailadres op te geven zodat we met u contact kunnen opnemen voor eventuele bijkomende vragen. Uw e-mailadres wordt niet weergegeven op de website.
Terug naar resultaten